bonestaak 0 Posted December 7, 2020 Posted December 7, 2020 Ik heb op dit moment nog Pex (pass) ik heb OpenMediaVault en wil nu toch eens Emby proberen. Ik heb daarom dus de mediamappen gebruikt die ook voor Plex gebruikt worden. Helaas als ik libraries toevoeg krijg ik nul files te zien, kennelijk gaat er iets fout met de rechten. Wie heeft Emby op OpenMediavault draaien? Overigens kan ik bij het opzetten van een library netjes de gewenste map kiezen dus die mappen moeten toch toegankelijk zijn. Hier een stukje van mijn Stack: version: "2.1" services: emby: image: ghcr.io/linuxserver/emby container_name: emby environment: - PUID=998 - PGID=100 - TZ=Europe/Amsterdam - UMASK_SET=<022> #optional volumes: - /srv/dev-disk-by-label-walnasdata/config/Emby:/config - /srv/dev-disk-by-label-walnasdata/media/films-jamesbond - /srv/dev-disk-by-label-walnasdata/media/films-jeugd - /srv/dev-disk-by-label-walnasdata/media/films-natuur - /srv/dev-disk-by-label-walnasdata/media/geen3d - /srv/dev-disk-by-label-walnasdata/media/music - /srv/dev-disk-by-label-walnasdata/media/muziek Zo totaal 33 mappen.
Luke 38850 Posted December 8, 2020 Posted December 8, 2020 Hallo, heb je ervoor gezorgd dat de gebruiker van het emby-systeem toestemming heeft om de mappen te lezen?
bonestaak 0 Posted December 8, 2020 Author Posted December 8, 2020 Dat is ook inderdaad niet makkelijk maar ik heb het inmiddels gevonden, ik heb toch de mapping niet goed uitgevoerd, die was incompleet even ter illustratie wat ik eerder aangaf: - /srv/dev-disk-by-label-walnasdata/media/films-jamesbond dat moet zijn: - /srv/dev-disk-by-label-walnasdata/media/films-jamesbond:/media/films-jamesbond En zo verder met de andere 33 mappen. Maar in ieder geval dank voor uw antwoord.
bonestaak 0 Posted December 10, 2020 Author Posted December 10, 2020 Helaas kan ik nu weer geen bestanden in de mediamappen (die 33) plaatsen. Wel in de map .../media maar bijvoorbeeld .../media/cactussen niet. Iedere keer krijg ik dit gezeur met die rechten weer. Hoe kan ik alle mappen gewoon read /write rechten geven? vroeg of laat moet ik ook een backup maken want geen enkele harddrive leeft eeuwig. Backuppen werkt nu dus ook niet meer.
Dibbes 439 Posted December 27, 2020 Posted December 27, 2020 On 12/10/2020 at 9:03 PM, bonestaak said: Helaas kan ik nu weer geen bestanden in de mediamappen (die 33) plaatsen. Wel in de map .../media maar bijvoorbeeld .../media/cactussen niet. Iedere keer krijg ik dit gezeur met die rechten weer. Hoe kan ik alle mappen gewoon read /write rechten geven? vroeg of laat moet ik ook een backup maken want geen enkele harddrive leeft eeuwig. Backuppen werkt nu dus ook niet meer. Het makkelijkste is een groep aanmaken en die groep rechten geven. Het enige dat je dan hoeft te doen is accounts aan die groepen toe te voegen... het hoe en wat kun je waarschijnlijk het beste even door google gooien aangezien elk besturingssysteem dit anders doet.
Recommended Posts