Jump to content

Uppdatera emby server


herrverbal

Recommended Posts

herrverbal

hejsan, super nybörjare här. Jag har försökt uppdatera emby 4.5.4.0 till 4.7.11.0 enligt det kommando som finns på siten efter att jag laddat hem paketet men... jag googlade och lyckades installera emby via terminal men saknar helt något kunnande i linuxvärlden ... ja kommer från win - världen ( rodnar ) när jag skriver dpkg -i emby-server-deb_4.7.11.0_amd64.deb får jag : dpkg: fel: efterfrågad operation kräver superanvändarbehörighet  provade då att skriva sudo före och det blev det : dpkg: fel: kan inte komma åt arkivet "emby-server-deb_4.7.11.0_amd64.deb": Filen eller katalogen finns inte

Det nya filpaketet ligger i hämtningar för kännedom. Om någon har några tips om vad jag gjort för fel vore jag hemskt tacksam då min önskan att åtminstone få till en uppdatering av appen emby borde vara möjligt att klara... så som den super nybörjare jag är med i linux världen gick jag bet på det direkt.

 

Jag tror jag har den senaste versionen ubuntu vilken är nyinstallerad om det kan vara bra att veta ?  ( vet inte ens vart jag kan se just vilken version ubuntu som är installerad ) ... det är mkt nu :P

 

Bugar och bockar på förhand

Link to comment
Share on other sites

herrverbal

Sorry men jag hittade inte hur man tar bort om möjligt min fråga då jag testade att installera emby server på min shield och det funkar kanon för mig.

Bugar och bockar men hjälp någon annan då jag för stunden har övergett emby server ihop med ubuntu :)

 

Ha det bäst gänget - over and out

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hi, when you run the command to install the .deb, you need to specify the full path to the .deb. Please let us know if this resolves your issue. Thanks !

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...