Jump to content

Sélectionner automatiquement la VOST ?


Patatra24321

Recommended Posts

Patatra24321

Bonjour,

Comment faire pour que emby lance automatiquement un film en VO avec les sous-titres français?

Je ne supporte pas les films doublés, je ne regarde que de la VOST, mais pas forcément de l'anglais, ça peut-être du Coréen, Japonais, Espagnol, etc. J'ai vu qu'on pouvait forcer une langue audio, mais si je choisis anglais et que je regarde un film dont la VO est espagnole, ça ne va pas le faire. Sur Plex je pouvais choisir la piste audio originale automatiquement, sans spécifier de langue.

Link to comment
Share on other sites

Patatra24321

I sure did, but I can only choose a preferred language (say English, but what if I watch a spanish movie, or Korean, japanese, ...?) and choose to use the default track, but default track isn't necessary the original version (while I prefer original with subtitles, I try to always have MULTI languages files in case other users of the server want to watch it in french).

Or am I missing something?

Edit : And by the way, I did try to choose English as preferred language in settings, but my movies still start in French so I really don't understand how it's working 😕

Edited by Patatra24321
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Patatra24321 said:

I sure did, but I can only choose a preferred language (say English, but what if I watch a spanish movie, or Korean, japanese, ...?) and choose to use the default track, but default track isn't necessary the original version (while I prefer original with subtitles, I try to always have MULTI languages files in case other users of the server want to watch it in french).

Or am I missing something?

Edit : And by the way, I did try to choose English as preferred language in settings, but my movies still start in French so I really don't understand how it's working 😕

HI, did you try the option to always select the default audio track?

Link to comment
Share on other sites

Bonjour,

Tu n'as que 2 possibilités (et c'est le cas sur Plex également que j'utilise depuis de nombreuses années).

Soit tu lis la piste par défaut mais qui va être dépendante du fichier, soit tu définis une langue par défaut peu importe la piste par défaut.

La piste par défaut fonctionne bien mais il faut que tous tes fichiers soit bien configurés, sinon le plus simple et de mettre en anglais par défaut et de sélectionner manuellement pour les autres langues.

Suivant ton niveau, avec des outils comme mkvtoolnix, il y a surement possibilité de tagué la piste non française comme pite par défaut.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...