Jump to content

Scan time


HenkHavelaar

Recommended Posts

HenkHavelaar

Hoe lang duurt het voordat een toegevoegd bestand verschijnt op het home scherm? Is er ergens een optie om de scan time is in te stellen of zo? Het duurt bij mij een uur of 3 voordat een bestand verschijnt.

Alvast bedankt voor de info

Link to comment
Share on other sites

Dibbes

Hi Henk,

Dat hangt een beetje van je instellingen af. Als je in de library options real-time monitoring aanzet, dan kan dat redelijk snel gaan. Bij mij ongeveer 5 tot 10 minuten wanneer ik er een nieuwe aflevering ingooi...

Link to comment
Share on other sites

HenkHavelaar

Naar die instelling ben ik op zoek, bij bibliotheek zie ik alleen mijn bibliotheken en bij geavanceerd geen instelling daarvoor, zit die instelling ergens anders verborgen?

Link to comment
Share on other sites

Dibbes

In het Engels, maar bij mij staat deze hier. Ik gebruik een beta versie, dus dit kan net ergens anders staan:

 

image.thumb.png.3b900b485697a55d74a1101eb085e26a.png

Link to comment
Share on other sites

HenkHavelaar

Alle bibliotheken gecontroleerd maar real time stond al aan. De server draait bij mij op een Synology DS1819 NAS met ruim voldoende geheugen (32 GB), geen idee hoe dat het komt dat het zolang duurt voordat een nieuwe aflevering te tevoorschijn komt. Met een opdracht om de bibliotheek te scannen komen ze meestal na een half uurtje tevoorschijn.

Link to comment
Share on other sites

Audiomixer

Bij mij is het ook ongeveer 5-10 minuten dat een nieuwe aflevering tevoorschijn komt op mijn Synology DS920. Is theTVDB voor series meta downloader selectievakje wel gemarkeerd?

Link to comment
Share on other sites

Audiomixer

De open movie database heb ik ook niet aan gevinkt zo dat is het waarschijnlijk ook niet. Je internet is gaaf?

Link to comment
Share on other sites

Audiomixer

Ik gebruikt ook een beta versie van emby server. Ik ben op moment met versie 4.8.0.49 bezig. 4.8.0.51 bestaat ook. Welk gebruik jij? Misschien proberen om een nieuw bibliotheek te maken voor tv programmas als test en kijken of dat lukt? Veder heb ik geen idee.

Ook, gebruik je docker of direct emby server app op je synology? Ik weet niet of dat iets uit zou maken. Ik gebruik direct app (geen docker).

Edited by Audiomixer
Link to comment
Share on other sites

Audiomixer

Ik heb net server 4.8.0.51 geïnstalleerd en gelijk even een nieuw tv programma gepakt en in mijn temp tv bibliotheek gedaan. 2 minuten nam het tot het op mijn nvidia shield beschikbaar was.

Link to comment
Share on other sites

On 10/6/2023 at 6:52 AM, HenkHavelaar said:

Alle bibliotheken gecontroleerd maar real time stond al aan. De server draait bij mij op een Synology DS1819 NAS met ruim voldoende geheugen (32 GB), geen idee hoe dat het komt dat het zolang duurt voordat een nieuwe aflevering te tevoorschijn komt. Met een opdracht om de bibliotheek te scannen komen ze meestal na een half uurtje tevoorschijn.

Hi there, can you please go over a specific example?

Thanks.

Link to comment
Share on other sites

HenkHavelaar

Ik vermoed dat het te maken heeft met de grootte van mijn bibliotheek met TV series, totaal ongeveer 30.000 afleveringen in HD kwaliteit, hier duurt het ongeveer 3 uur voordat de nieuwe aflevering verschijnt. Mij films 2023 bibliotheek is veel kleiner (ongeveer 56), hier verschijnt een nieuwe film na ongeveer 10 minuten. De totale schijfcapaciteit is 137 TB

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, HenkHavelaar said:

Ik vermoed dat het te maken heeft met de grootte van mijn bibliotheek met TV series, totaal ongeveer 30.000 afleveringen in HD kwaliteit, hier duurt het ongeveer 3 uur voordat de nieuwe aflevering verschijnt. Mij films 2023 bibliotheek is veel kleiner (ongeveer 56), hier verschijnt een nieuwe film na ongeveer 10 minuten. De totale schijfcapaciteit is 137 TB

@HenkHavelaarcan you please provide an example and attach the information requested in 

Thanks !

Link to comment
Share on other sites

HenkHavelaar

I'm sorry, I have no examples exept I wrote above, it depends on the size of the library to show up in the startscreen as newest media on the startscreen

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...