Jump to content

Meta donnée Anime ne s'applique pas correctement

Go to solution Solved by GrimReaper,

Recommended Posts

Posted (edited)

Bonjour,

Je rencontre un problème avec les métadonnées des séries plus exactement des animées. Emby Me créer des sous dossiers Appeler spéciaux  et crée un bazar pas possible dans les épisodes. Pour DBZ Alors je ne peux plus donner l'exemple car. J'ai solutionné la chose en me rendant dans les métadonnées  Et en modifiant l'ordre des fichiers, le basculant de ordre de sortie en absolu. 

Donc résultat, je me retrouve avec une série et une seule saison, j'aurais préféré que ce soit classé en arc mais bon tant pis ça marche ( au début j'avais crées des sous dossier avec le nom de chaque arc  que j'ai du supprimé).

image.png.3c7f2d676847ba8c751c6333ba79b688.png

Maintenant, je rencontre le même problème, mais avec une autre Série et cette fois je n'arrive pas à le Solutionner.
image.png.256f843bdadb2cc961b9ab45367b826c.png
J'ai 20 fichier dans le sous dossier appeler saison 1 pourtant il m'en compte 77 et place les mêmes épisode dans la saison 2. ça commence à me gaver ... car peut importe les modification que j'apporte dans les dossier source stocké sur mon nas rien n'y change .image.png.376b2fa5cd900cc6b71720b644b31418.png
Par chance cela ne se produite pas sur toute les série/anime mais je trouve aucune solution 😕 quand cela se produit.

Si vous avez une solution je suis preneur.

Merci 
Cordialement 

Edited by fakcup
Posted

Hello fakcup,

** This is an auto reply **

Please wait for someone from staff support or our members to reply to you.

It's recommended to provide more info, as it explain in this thread:

Thank you.

Emby Team

GrimReaper
Posted

Wild guess would be something in your episodes naming convention used is throwing Emby off; how are your episode files named? 

What episodes Emby lists/displays under season 1?

Posted

Dans la siason 1 les 3-4 première saison sont intégré dans emby, mais dans le fichier source seulement 20 épisode image.png.93dbd597a15f3ef5a01d90d2094b13dd.png

GrimReaper
Posted

What are your library enabled meta-providers and in what order? 

GrimReaper
Posted (edited)

All of that appears in order - both naming convention used and TVDB as preferred meta-provider - hard to tell what's occurring with limited info available. Could you export your folder list (so all seasons and episodes are visible) and show a screenshot of which exact episodes Emby is placing in Season 1, that don't belong? 

Edit: For test purposes, if you remove Bleach folder from your TV shows root>scan media library>move it back with only Season 1 folder underneath>scan media library>add Season 2 folder>scan media library - does the same occur? 

Edited by GrimReaper
Append
Posted (edited)

je ne sais pas comment exporter une liste de chaque épisode et saison . Le dernier épisode présent dans Emby saison 1 c'est l'épisode 77 image.png.dce4d4a1f8d77cbc76f16b0b6d366f6e.pngqui est en soit l'épisode 14 de la saison 4.
Actuellement je suis en train d'essayer d'appliquer le test que tu m'a proposer 

Edited by fakcup
Posted

maintenant que j'ai supprimer toutes les autre saison, il reconnais bien 20 épisode pour la saison 1 

Capture d’écran 2025-04-29 160007.png

GrimReaper
Posted
4 minutes ago, fakcup said:

maintenant que j'ai supprimer toutes les autre saison, il reconnais bien 20 épisode pour la saison 1 

Capture d’écran 2025-04-29 160007.png

Ok, and when you:

1 hour ago, GrimReaper said:

>add Season 2 folder>scan media library - does the same occur? 

pwhodges
Posted

I would presume that if Emby is listing episodes with those numbers you have named the files that way.  You need to check that your numbering of the episodes matches the numbering of your preferred order in TVDB (the first provider listed is used for identification).

If you have numbered them all in Absolute format, but then put them in separate season folders, you cannot rely on Emby to preserve that separation.

Paul

Posted (edited)

j'ai donc un total de 21 épisode actuellement dans le dossier image.png.774914d67fcccbef8713a57042fe7264.png
Mais emby en compte le triple image.png.addfd890efb8b99666d216095a416e2d.png

Edited by fakcup
GrimReaper
Posted (edited)

How are your episodes named in Season 2 folder? Could you post server log? 

Edited by GrimReaper
Posted
9 minutes ago, pwhodges said:

I would presume that if Emby is listing episodes with those numbers you have named the files that way.  You need to check that your numbering of the episodes matches the numbering of your preferred order in TVDB (the first provider listed is used for identification).

If you have numbered them all in Absolute format, but then put them in separate season folders, you cannot rely on Emby to preserve that separation.

Paul

je ne souhaite pas qu'il préserve les chose comme moi mais qu'il fasse quelque chose de propre. 

Posted (edited)

image.png.540a3cb2cad701d68eef60d77edd9dec.png
J'avais pas vue que tous les épisode et ceux des 17 saison sont  tous nommé S01 X_X.  Un logiciel à conseillé pour les renommé facilement ?
 PS : à ma défense j'ai rencontré les même problème avec DBZ et naruto et le nom des fichier était bon.

image.png.2ce9f3c79cdfbcc89259c98994f5be79.png

Edited by fakcup
GrimReaper
Posted

Yeah, as Paul said, you need to rename all those episodes according season they belong to (as per TVDB). 

You can use any 3rd-party tool of your preference, like this one or this one or this one or any other. 

• Thanks 1
Posted
12 minutes ago, GrimReaper said:

Yeah, as Paul said, you need to rename all those episodes according season they belong to (as per TVDB). 

You can use any 3rd-party tool of your preference, like this one or this one or this one or any other. 

merci beaucoup

Posted
41 minutes ago, GrimReaper said:

j'ai renommer tous les fichier  mais la saison 2 est mal reconnue il crée des épisodes aléatoires  de la dernière saison image.png.55b52e8600c14459cae577aab4368797.png

• Solution
GrimReaper
Posted

I assume you've only replaced season numbers - as you have TVDB as your preferred meta-provider, you need to rename those episodes according TVDB Aired episode order, meaning:

Season 1\ S01E01, S01E02, S01E03... 

Season 2\ S02E01, S02E02, S02E03... 

Season 17\ S17E01, S17E02, S17E03... 

You can't have Absolute episode numbers and use Aired order. 

Posted (edited)

image.png.de30472bfad9dda9a4f1d028b249bfad.png
Actuellement j'utilise l'orde de diffusion et non absolue pour bleach image.png.202b1faea7d264b0a0b5c893057f0f7a.png

Edited by fakcup
Posted
5 minutes ago, GrimReaper said:

I assume you've only replaced season numbers - as you have TVDB as your preferred meta-provider, you need to rename those episodes according TVDB Aired episode order, meaning:

OK je vais essayer encore une fois T_T

Posted

Let us know how you get on. Thanks.

Posted
2 hours ago, GrimReaper said:

Il me faut effectivement renommer chacun des épisode de la même façon que le site que l'on utilise pour l'identification de la serie.

pwhodges
Posted

That is, after all, the information that is available for identification!

But using Bulk Rename Utility (for example) I can rename all the files in a season with a new run of numbers in a single command.

Paul

Posted (edited)

j'ai essayer d'appliquer la solution à dbz.

Finalement, le problème n'est régler qu'un apparence car si je lance le 1er épisode de la saison 1 je constate que je tombe sur un épisode de l'arc de namek ( honte à vous si vous connaissez pas dbz) de la saison 2.

reste à savoir si bleach c'est pareil 

Edited by fakcup