Jump to content

Mappen geven 0 bestanden aan


bonestaak

Recommended Posts

bonestaak

Ik heb op dit moment nog Pex (pass)  ik heb OpenMediaVault  en wil nu toch eens Emby proberen.  Ik heb daarom dus de mediamappen gebruikt die ook voor Plex gebruikt worden.  Helaas als ik libraries toevoeg krijg ik nul files te zien,  kennelijk gaat er iets fout met de rechten.  Wie heeft  Emby op OpenMediavault draaien?  Overigens kan ik bij het opzetten van een library netjes de gewenste map kiezen dus die mappen moeten toch toegankelijk zijn.  Hier een stukje van mijn Stack:

version: "2.1"
services:
  emby:
    image: ghcr.io/linuxserver/emby
    container_name: emby
    environment:
      - PUID=998
      - PGID=100
      - TZ=Europe/Amsterdam
      - UMASK_SET=<022> #optional
    volumes:
      - /srv/dev-disk-by-label-walnasdata/config/Emby:/config
      - /srv/dev-disk-by-label-walnasdata/media/films-jamesbond
      - /srv/dev-disk-by-label-walnasdata/media/films-jeugd
      - /srv/dev-disk-by-label-walnasdata/media/films-natuur
      - /srv/dev-disk-by-label-walnasdata/media/geen3d
      - /srv/dev-disk-by-label-walnasdata/media/music
      - /srv/dev-disk-by-label-walnasdata/media/muziek

Zo totaal 33 mappen.

Link to comment
Share on other sites

Hallo, heb je ervoor gezorgd dat de gebruiker van het emby-systeem toestemming heeft om de mappen te lezen?

Link to comment
Share on other sites

bonestaak

Dat is ook inderdaad niet makkelijk maar ik heb het inmiddels gevonden, ik heb toch de mapping niet goed uitgevoerd,  die was incompleet 

even ter illustratie wat ik eerder aangaf:

- /srv/dev-disk-by-label-walnasdata/media/films-jamesbond

dat moet zijn:

- /srv/dev-disk-by-label-walnasdata/media/films-jamesbond:/media/films-jamesbond  

En zo verder met de andere 33 mappen. 

Maar in ieder geval dank voor uw antwoord. 

Link to comment
Share on other sites

bonestaak

Helaas kan ik nu weer geen bestanden in de mediamappen (die 33) plaatsen.  Wel in de map .../media maar bijvoorbeeld   .../media/cactussen  niet.   Iedere keer krijg ik dit gezeur met die rechten weer.   Hoe kan ik alle mappen gewoon read /write rechten geven?   vroeg of laat moet ik ook een backup maken want geen enkele harddrive leeft eeuwig.   Backuppen werkt nu dus ook niet meer. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Dibbes
On 12/10/2020 at 9:03 PM, bonestaak said:

Helaas kan ik nu weer geen bestanden in de mediamappen (die 33) plaatsen.  Wel in de map .../media maar bijvoorbeeld   .../media/cactussen  niet.   Iedere keer krijg ik dit gezeur met die rechten weer.   Hoe kan ik alle mappen gewoon read /write rechten geven?   vroeg of laat moet ik ook een backup maken want geen enkele harddrive leeft eeuwig.   Backuppen werkt nu dus ook niet meer. 

 

Het makkelijkste is een groep aanmaken en die groep rechten geven. Het enige dat je dan hoeft te doen is accounts aan die groepen toe te voegen... het hoe en wat kun je waarschijnlijk het beste even door google gooien aangezien elk besturingssysteem dit anders doet.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...