Jump to content

Bug ordre absolu


qux

Recommended Posts

Bonjour,

je souhaite signaler un problème,

pour certaines séries, je choisis de les classer par ordre ''absolu'' et non ''diffusé'' ou ''dvd''.

dans le dossier de ma série, tous les fichiers sont donc ensemble avec le numéro correspondant à l'ordre absolu dans the tvdb.

En actualisant les métadonnées, je n'ai bien plus qu'une saison qui s'affiche, avec à l'intérieur tous les épisodes avec le bon numéro.

Malheureusement, les épisodes n'apparaissent pas listés dans le bon ordre, ils conservent l'ordre des ''saisons''.

 

pour être plus clair je vais donner un exemple avec la série animée Batman (1992)

celle-ci contient 85 épisodes divisés en 4 saisons,

 

x149.png

 

 je souhaite avoir les 85 épisodes dans le même dossiers ce qui correspond bien à l'ordre ''absolut''.

ov51.png

 

J'ai donc choisi l'ordre absolu dans ''modifier les métadonnées'' et actualiser les métadonnées.

 

J'obtiens bien ceci :

 

u8ug.png

 

Le problème est qu'à l'intérieur de la saison, j'ai bien mes 85 épisodes, mais ils ne s'affichent pas dans le bon ordre :

 

zjy2.png

 

On constate que les épisodes 65 à 70 ne sont pas présent, et qu'après l'épisode 77 on revient à l'épisode 52.

La raison est simple, quand on va dans les métadonnées, on voit que l'épisode 52 à bien le numéro d'épisode 52, mais il a comme numéro de saison ''2'' :

ut2e.png

 

Et ce car il garde le numéro de saison correspondant à l'ordre ''diffusé'' (aired order), alors que j'ai bien coché ''ordre absolu'', cela foncitonne donc pour les numéros d'épisodes, ils sont bien mis dans un unique dossier, mais Emby garde en mémoire le numéro de saison du ''aired order'' et affiche les épisodes suite à cet ordre.

 

Il est possible de régler ce problème en modifiant un par un les métadonnées et en supprimant le numéro de saison ou en mettant ''1'' pour tous les épisodes mais cela est vraiment fastidieux et l'effort sera ruiné à la prochaine mise à jour des métadonnées.

 

Je souhaiterais donc savoir si il est possible de régler ce bug ?

 

merci d'avance

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Happy2Play
22 minutes ago, Luke said:

@ qux

Are you still running into this?

Just did a quick test with files labeled 1-85 in a Season 1 folder and got the same results as above when selecting absolute.  There would appear to still be some season sorting instead of the actual absolute value.

  <absolute_number>85</absolute_number>

 

abs.thumb.jpg.dc2f7963863a09f0e4d63bb4472e58e5.jpg

85.jpg.22be6354918482f132a839ee907e0b2e.jpg

 

67.jpg.c21c2e99a5e61253581b354a0cebd965.jpg

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Happy2Play
21 minutes ago, Luke said:

@Happy2Play are you still able to reproduce this?

Yes, as mentioned above it is like the Season number is affecting the sort order, each season is still grouped instead of going in sequential episode number order.

Same example from above

Absolute number 85 has metadata season 3 episode 85, and Absolute number 67 has metadata season 4 episode 67.  So season 3 episodes are before season 4 episodes instead of sequential episodes.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Happy2Play

@Luke Should the aired season number be overwritten with 1 when changing to Absolute.  Or are there behind the scenes sorting that should only apply to episode number.

abs.thumb.jpg.eae2ff5ed73e070c10cd54a76a4096e3.jpg

 

Edited by Happy2Play
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Happy2Play

I would say yes if these orders are not going to be written to nfo and just be rewritten when display order is changed.

Where this is TVDB cached metadata for "A Bullet for Bullock"

Aired 4x4

DVD 3x11

Absolute episode 67

	<Episode>
		<id>185048</id>
		<Combined_episodenumber>4</Combined_episodenumber>
		<Combined_season>4</Combined_season>
		<DVD_chapter>0</DVD_chapter>
		<DVD_discid/>
		<DVD_episodenumber>11</DVD_episodenumber>
		<DVD_season>3</DVD_season>
		<Director>|Frank Paur|</Director>
		<EpImgFlag/>
		<EpisodeName>A Bullet for Bullock</EpisodeName>
		<EpisodeNumber>4</EpisodeNumber>
		<FirstAired>1995-09-14</FirstAired>
		<GuestStars>|Gregg Berger|Jeffery Jones|Liane Schirmer|</GuestStars>
		<IMDB_ID>tt0519565</IMDB_ID>
		<Language>en</Language>
		<Overview>Batman helps Detective Harvey Bullock who appears to be the target of someone&#39;s revenge.</Overview>
		<ProductionCode>167</ProductionCode>
		<Rating>7.8</Rating>
		<RatingCount>180</RatingCount>
		<SeasonNumber>4</SeasonNumber>
		<Writer>|Michael Reaves|</Writer>
		<absolute_number>67</absolute_number>
		<airsafter_season>0</airsafter_season>
		<airsbefore_episode>0</airsbefore_episode>
		<airsbefore_season>0</airsbefore_season>
		<filename>episodes/76168/185048.jpg</filename>
		<lastupdated>1574392571</lastupdated>
		<seasonid>9801</seasonid>
		<seriesid>76168</seriesid>
		<thumb_added>2019-11-13 12:04:49</thumb_added>
		<thumb_height>360</thumb_height>
		<thumb_width>640</thumb_width>
	</Episode>

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Happy2Play

With a quick test, currently only on beta server but tvdb plugin v1.0.41.0 resolves the order issue discussed here.  But from a existing metadata standpoint the series will have to be Refreshed.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...