Jump to content

Muziek Bibliotheek wil opgeslagen veranderingen niet vasthouden


videopalace

Recommended Posts

videopalace

Bij het handmatig veranderen en opslaan van liedjestitel en artiest wil mijn server de veranderingen niet vasthouden. (Het betreft hier een niet bestaande cd (various Artists)). Ik heb in de instellingen van de muziekbibliotheek alle opties uitgeschakeld en op de desbetreffende cd/afspeellijst het vak 'vastzetten voor toekomstige veranderingen' aangevinkt. Echter, de informatie wordt steeds veranderd.

 

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Link to comment
Share on other sites

Hallo, waarom zou u de ingesloten metadata van de tracks niet bewerken?

Link to comment
Share on other sites

videopalace

Ik doe dit momenteel binnen Emby! (Velden 'titel' en 'artiest'). Maar de inhoud wordt na een tijdje anders weergeven dan dat ik ingevoerd heb.

Link to comment
Share on other sites

videopalace

Zelfs de bestandsnamen aanpassen helpt ook niet! 

 

Wat ik wil bereiken =  MAP>Albumtitel - Various Artists

                                         FILE>Artiest 1 - Titel(song).mp3

                                         FILE>Artiest 2 - Titel(song).mp3

                                         FILE>Artiest 3 - Titel(song).mp3

                                         etc,etc.....

 

                               PLUS: dezelfde .thm instellen voor elke file in de map.

 

 

 

 Please HELP!!!!

Edited by Patrick1945
Link to comment
Share on other sites

Dibbes

Dit wordt normaal uit de tags van de mp3 bestanden uitgelezen. Hierdoor maakt het niet uit wat de bestandsnamen zijn. Je kunt de tags veranderen/updaten met verschillende applicaties. Ik gebruik zelf MP3 tag, maar er zijn meerdere opties.

 

Een andere mogelijkheid is op de metadata pagina naar beneden scrollen en dan de optie "lock this item to prevent future changes" aan te vinken. Ik weet niet precies hoe dit in het Nederlands heet, maar dit is bijna onderaan de pagina. Dit moet je dan wel voor elk nummer en ook het album doen.

Link to comment
Share on other sites

videopalace

Wel, dat heb ik gedaan 'lock this item...' maar toch veranderd dit toch de uiteindelijke output na verloop van tijd naar de oorspronkelijke input.

 

Ik heb ook met mp3tag de tags van de liedjes al verwijderd maar dat werkt ook niet.

Edited by Patrick1945
Link to comment
Share on other sites

Dibbes

Wel, dat heb ik gedaan 'lock this item...' maar toch veranderd dit toch de uiteindelijke output na verloop van tijd naar de oorspronkelijke input.

 

Ik heb ook met mp3tag de tags van de liedjes al verwijderd maar dat werkt ook niet.

 

en als je in de tags de informatie opslaat die je in Emby wilt hebben?

 

Een tip: als het om een compilatie gaat, dan als Album Artist de tag Various Artists (of een Nederlandse veriant daarvan, zolang alle bestanden dezelfde Album Artist hebben, is het goed) gebruiken en de eigenlijke artiest in de tag Artist. Dit voorkomt een aantal weergave problemen

Link to comment
Share on other sites

videopalace

@@Dibbes. Dank voor het antwoord.

 

Het probleem is opgelost: Ik gebruik nu mp3tag om de tags te verwijderen en bestandsnamen te bewerken en mediamonkey om de cd/afspeellijst van een eigen afbeelding te voorzien + een eigen thm-afbeelding voor de mp3 tracks.

Het resultaat?: Albumafbeelding en trackafbeelding zijn identiek nu en worden niet meer onnodig verwijderd bij het het scannen.

 

Dank en groeten

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...