Jump to content

Muziek: various artists


videopalace
Go to solution Solved by Dibbes,

Recommended Posts

videopalace

Hoi,

 

Zit met het volgende probleem:

 

Ik heb een afspeellijst gemaakt van 1280+ nummers en opgeslagen in 1 map in Windows.

 

Nu geeft EMBY dit weer als: thé sound of the 70's.(juist weergeven), artiesten: en hier gaat het fout (EMBY geeft 100 artiesten of zo weer).

 

Mijn vraag: hoe kan ik bij 'artiesten' laten weergeven 'various artists'?

 

Kan iemand mij daarbij helpen? Dank

Link to comment
Share on other sites

Hallo, zijn jouw muziekbestanden getagd met Various Artists?

Link to comment
Share on other sites

videopalace

post-421256-0-33373400-1557301402_thumb.pngDeze afspeellijst geeft bij elk liedje de desbetreffende uitvoerder weer maar net onder de titel van de cd (feitelijk een afspeellijst gedownload van Spotify) geeft emby als uitvoerder van de cd AL de namen van de uitvoerders weer en niet simpelweg 'Various Artists'.

Het betreft dus een compilatie afspeellijst waarvan ik zelf een cd hoesje bij zoek en een eigen naam geef en dat dan weergegeven wordt als een compilatie (album).

Bestanden hebben de naam van titel en uitvoerder.

 

Bijgevoegd een afbeelding ter verduideling van wat ik bedoel.

 

 

Edited by Patrick1945
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Dibbes

attachicon.gifchrome_Ug7kl3swQf.pngDeze afspeellijst geeft bij elk liedje de desbetreffende uitvoerder weer maar net onder de titel van de cd (feitelijk een afspeellijst gedownload van Spotify) geeft emby als uitvoerder van de cd AL de namen van de uitvoerders weer en niet simpelweg 'Various Artists'.

 

Het betreft dus een compilatie afspeellijst waarvan ik zelf een cd hoesje bij zoek en een eigen naam geef en dat dan weergegeven wordt als een compilatie (album).

 

Bestanden hebben de naam van titel en uitvoerder.

 

Bijgevoegd een afbeelding ter verduideling van wat ik bedoel.

 

Hoi Patrick,

 

Het beste in om de Album Artist metadata van de MP3 bestanden te veranderen naar Various Artists (Of wat je ook maar wilt, zo lang alle nummers in je lijst maar dezelfde Album Name hebben). Je kunt de Artist tag gebruiken voor de artiesten naam. 

Link to comment
Share on other sites

videopalace

Ik denk dat U het niet goed begrijpt.

 

Deze afspeellijst is GEEN OFFICIEEL BESTAAND album! Dit is een afspeellijst rechtstreeks gedownload van SPOTIFY onder de zoekterm

'ALL OUT ...'.

En in EMBY kan ik het nergens vinden om de Album artiest(en) aan te passen (de artiestnamen bij de nummers mogen blijven staan zoals ze nu staan (deze hebben de juiste naam)).

 

 

Is daar toch een mogelijkheid toe om deze functie toe te voegen?

Edited by Patrick1945
Link to comment
Share on other sites

Dibbes

Nee, dan kan niet in Emby, dat moet je met een 3rd party applicatie doen en dan de library opnieuw scannen. Zelf gebruik ik mp3tag, een freeware programma voor het taggen van MP3 bestanden. Daarmee kun je dit in enkele minuten doen. Ik neem hier aan dat de bestanden lokaal op je schijf staan, of in ieder geval op het lokale netwerk...

 

MP3tag kun je downloaden van https://www.mp3tag.de/en/download.html

Link to comment
Share on other sites

videopalace

Is het ook mogelijk om een eigen achtergrond in te stellen voor de televisie van een zelf samengestelde 'various artists' map waar de afbeelding de artist is van het liedje dat speelt of iets dergelijks?

Link to comment
Share on other sites

Dibbes

Is het ook mogelijk om een eigen achtergrond in te stellen voor de televisie van een zelf samengestelde 'various artists' map waar de afbeelding de artist is van het liedje dat speelt of iets dergelijks?

Nee, nog niet... Ik heb dit al eens aangevraagd en het schijnt op de to-do lijst te staan, maar dat heeft niet echt hoge prioriteit... Op het moment wordt alleen de main cover van het album weergegeven en dat is het wel...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Solution
Dibbes

@@Luke nope, I don't think so... Modifying the tags seems to have done the trick...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...