Jump to content

Installatie op Synology Nas DS1515


hutanjambo

Recommended Posts

hutanjambo

Hallo allemaal,

 

Ik ben nieuw hier en niet heel technisch.

Ik wil Emby graag installeren op mijn synology NAS DS 1515

DSM versie is 6.2.1.-23824

 

Ik heb de installatie handleiding gevolgd en in package center de instellingen aangepast en Emby gedownload. Nu zie ik het icoontje van Emby in het mapje geinstalleerd. Er onder staat alleen de tekst uitvoeren. Dan gaan de bekende blokjes in beeld draaien dat hij bezig is (staat in beeld bezig met laden) en na 15 seconden stopt dit en zie ik weer alleen uitvoeren staan.

 

Hoe kom ik verder?

 

Bij voorbaat dank

Link to comment
Share on other sites

@@solabc16, do you know the answer to this? Here is the english translation:

 

 

I am new here and not very technical.

 
I would like to install Emby on my synology NAS DS 1515
 
DSM version is 6.2.1.-23824
 
 
 
I followed the installation manual and adjusted the settings in package center and downloaded Emby. Now I see the icon of Emby installed in the folder. Under it is only the text to execute. Then the well-known blocks will turn into the picture that he is working on (the image is loading) and after 15 seconds this will stop and I will only see execution again.
 
 
 
How do I continue?

 

Thanks !

Link to comment
Share on other sites

solabc16

Hallo/Hello @@hutanjambo

 
Er is nu een update beschikbaar voor uw platform (3.5.3.0-16), laat ons weten hoe u verdergaat.
 
An update is now available for your platform (3.5.3.0-16), please let us know how you get on.
 
Best
- James
Link to comment
Share on other sites

hutanjambo

Dank je voor de moeite.

Met de update lukt het nu wel.

Ik heb de Synology NAS geconfigureerd en de bestandsmap toegewezen. Hij heeft deze database gecontroleerd en voorzien van informatie (te zien in de meta data manager)

Als ik nu via https://app.emby.media een client probeer aan te maken op mijn window pc loop ik vast. Ik zie daar mijn SYNOLOGY al staan maar als ik deze aanklik en op verbinden drukt krijgt ik de melding dat het momenteel niet mogelijk is met de geselecteerde server te verbinden (ik krijg de zelfde melding als ik het i.p, adres handmatig intyp)

Op de NAS draait emby prima denk ik: versie 3.5.3.0. up to date en running op port 8096 (bij LAN Access staat mijn i.p. adres)

 

Graag nog hulp bij deze laatste "connectie" stap en dan zou het moeten werken.

 

In afwachting van een reactie

Link to comment
Share on other sites

ik zou willen voorstellen onze probleemoplosser voor verbindingen te bekijken. probeer de stappen die hier worden vermeld en laat ons precies weten wat lukt en wat niet. bedankt !

Link to comment
Share on other sites

hutanjambo

Sorry voor de late reactie maar was even een paar dagen weg.

 

Ik heb via bovenstaande link de netwerk connecties aangepast (poort 80 opengezet).

1) Ik kan Emby dashboard via de synology openen daar zie ik mijn i.p. adres bij de in-home lan staan, deze werkt prima

2) Als ik via mijn smartphone (Samsung Galaxy s8) dit i.p. adres benader kom ik er ook in.

3) Als ik de Emby server voor windows download en installeer dan krijg ik ook het Emby dashboard te zien met de naam van mijn PC (en het bijbehorende i.p. adres)

 

4) Echter via https://app.emby.media/#!/connectlogin.html?mode=connect kan ik wel inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord en dan zie de eerder beschreven server keuze staan (waarbij mijn synology gezien wordt) echter bij aanklikken ervan en verbinding maken krijg ik nog steeds de melding: Het is momenteel niet mogelijk met de geselecteerde server te verbinden. Controleer dat deze draait en probeer het opnieuw.

 

Via welke manier is het gebruikelijk mijn dashboard op de pc met mijn films te zien? Wat is het verschil tussen optie 3 en 4?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...