Jump to content

Mkv inbyggda undertexter vägrar bli tillgängliga


herrverbal

Recommended Posts

herrverbal

'hej, provar här med att med hjälp av svenska experter få lite hjälp. Försöker få undertexter att bli tillgängliga, kör senaste emby server på mac mini med senaste uppdateringar. min media ligger på en synology nas och filmen är av formatet mkv vilken har "inbyggda" undertexter. Försöker spela upp på ATV 4k , ipad eller iphone. filmen och ljudet funkar kanon men undertexterna bara vägrar bli valbara. Om man via dosan kollar av valen när filmen är starat så finns bara info och ljud. Inga möjligheter på någon av enheterna att välja undertext? Någon som har liknande setup  men fått det att fungera ? Har ställt in server att tvinga undertexter och förvalt eng undertexter. Bugar och bockar för lite tips    Mvh 

Link to comment
Share on other sites

Hej där, visa dina undertexter för val i videospelaren?

 

Hur har du namngivit dina undertexter? Kan du ge ett exempel? Tack !

Link to comment
Share on other sites

herrverbal

Hej igen Luke, då provar vi på svenska istället :) Jag har ju problem med att undertexter ej blir möjligt ens i info på på tex atv 4/4k gen, inte på någon enhet tyvärr, har ju all media lagrad på nasar och mac mini 2012 ligger emby server på med senaste version av high sierra. Undertexterna finns ju inkluderade i filmfilen vilken enbart består av MKV. Inga externa undertexter utan de är som sagt inkluderade. Plex samt AirvideoHD hittar dem med stil men inte Emby ? Då jag tycks vara ensam om detta bekymmer har jag väl super centrerad tumme - som vanligt...  Dock så kickar ju filmen igång riktigt snabbt men exkluderar just undertexterna vilket stör mig som tusan då jag är själv om problemet måste jag väl styrt till det med något... Provade även att lägga till  en rulle via usb sticka pluggad i minin men även där gick just undertexterna bet ( suck ) Har inga problem att förstå men det ska fungera liksom så kan man kicka de andra 2 server applikationerna helt :)    PS Tackar för ditt stöd Luke - bugar och bockar - Hojta till om jag skall adda något mer ? Mvh 

post-204385-0-61155700-1522949052_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

herrverbal

post-204385-0-20642400-1523041536_thumb.pngTjena Luke, provad att för 3:e gången gillt installera om Emby helt på minin vilket gav resultat. Ny finns under option på atv undertexter men händer väl 2/3 av gångerna än så länge att undertexterna inte syns trotts att de synliga och valbara ( de som är inkluderade i mkv filen) Alltid något iaf :) Under emby appen på padda/iphone dyker nu upp "grejen" CC där man kan välja dito. Har inte provat att tvinga server att bränna in undertexter. Ser ut såhär nu iaf 

Link to comment
Share on other sites

Hej, så textningarna finns på menyn, men visas inte under videouppspelning, är det rätt?

Link to comment
Share on other sites

herrverbal

Japp, det är helt korrekt. Mystiken tätnar då andra språk tex spa visas med stil men inte engelska... Servern hänger sig om man ändrar några ggr undertexter. Ger snart upp :(  Ska prova ikväll att för absolut sista gången Blåsa ur emby servern helt och installera om . Funkar inte det så är det färdigt lekt för då finns inga mer ideer kvar. Kanske får vänta tills någon uppdatering kommer. Thx för stödet Luke iaf

Link to comment
Share on other sites

herrverbal

Mmm, gav upp till slut tyvärr. Blev ingen ordning på det så jag väntar på en uppdatering eller något som magiskt löser allt :) Avinstallerade servern i väntan på bättre tider. Stort tack för hjälpen iaf Luke :bow:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...