Jump to content

werking emby gebruiker en ondertitels


kodibart

Recommended Posts

kodibart

emby server versie is steeds de meest recente (docker versie) dat draait onder kodi 17.(4) op een odroid-C2 hardware

In emby server dashboard onder gebruikers staat er 1 gebruiker "Bart" en onder Ondertitel Instellingen staan de volgende settings

Preferred subtitle language: Dutch; Flemish

Subtitle mode:always play subtitles

 

beneden in onze living staat een nvidia shield waarop de officiële kodi 17.5 draait en daarnaast ook de kodi versie van spmc

 

Het pobleem is dat er bij het kijken naar een aflevering in de Engelse taal en geen ondertitels komen. 

Zowel de afleveringen en ook de srt bestanden zitten per serie in een aparte folder en ook ieder seizoen heeft een aparte folder. Mijn vraag is welke verkeerde instelling er voor zorgt dat het aanwezig SRT bestand niet opgepikt wordt door emby. De oplossing is nu dat ik de aflevering pauzeer dan naar ondertitel instellingen ga, en op opensubtitles.org op zoek ga naar een versie die werkt. Hetgeen eigenlijk tijdverlies is aangezien er ondertitels lokaal aanwezig zijn. Het vreemde is ook dat wanneer ik de aflevering stop en even later hervat dat de ondertitels weg zijn en ik opnieuw van opensubtitles.org moet downloaden. Het lijkt alsof dit gedownload bestand slechts in een tijdelijk geheugen wordt opgeslagen maar niet in de map waar de aflevering zich bevind. 

 

De series/afleveringen staan op een NAS. Zou het met rechten toegang kunnen te maken hebben? Moet ik dan in mijn nas een nieuwe gebruiker aanmaken? en welk naam moet dit dan zijn? Bart(bestaat reeds) kodi (bestaat ook reeds) De naam nvidia shield misschien toevoegen?

Waar vind ik de logs van opensubtitle? zitten die in de kodi of in de emby server logs?

Alvast iedereen bedankt

Edited by kodibart
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ik heb ingelogd, maar verder komt steeds het beginscherm om aan te melden of om te wisselen van server. Wat doe ik fout?

 

Hallo daar, kan je wat meer informatie geven? Met welke Emby-app bent u aangemeld? Bedankt !

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...