Jump to content

Rapporten opkuisen


jerren

Recommended Posts

Hey,

 

Ik heb onlangs de rapport sectie ontdekt en gemerkt dat ik nogal wat dingen mankeer blijkbaar, de afbeeldingen zijn geen probleem indien ik ze online niet vind dan maak ik ze zelf wel maar het icoontje van trailers steekt me eigenlijk nogal tegen omdat ik het liefst een net rapport heb zonder iets van meldingen dat ik iets ontbreek en ik niet van plan ben om trailers te houden.

 

Ik heb al wat opties gevonden op het forum waar je dit icoon zou kunnen verbergen vb :" img[src='css/images/editor/missingtrailer.png'] {display:none;} " maar dit lijkt niet te werken bij zelfs na meerdere serverrestarts, flushdns, browserrestarts. Iemand enig idee waarom?

 

 

 

PS: Wat misschien nog een idee naar de toekomst zou zijn om het mogelijk te maken dat je ergens kan kiezen wat er in de rubriek "status" getoond word, zag toch een paar posts van anderen die dit ook wilden doen dus als dit gewoon een filter ofzo is kan het sommige mensen nog helpen zonder css te gebruiken.

Link to comment
Share on other sites

Hallo en welkom ! Ja, de functie verslagen is enigszins de laatste tijd verwaarloosd en moet worden herzien. Bedankt !

Link to comment
Share on other sites

Dus gewoon negeren en iedere update checken of er iets gewijzigd is of is er iets dat ik kan doen?

 

Bedankt voor de reactie al!

Link to comment
Share on other sites

Ok geen probleem ik weet het gewoon graag zeker, ook bedankt voor de reactie! (heb al te vaak iets aangenomen om dan mis te zijn daarom :P )

Link to comment
Share on other sites

Nog iets dat ik gemerkt heb in de rapporten afdeling waar ik niet zeker weet of het correct is of niet.

 

Als ik op artiesten oplijst toont hij maar 1 artiest, die raar genoeg dan geen artiest is maar een genre van muziek. Blijkbaar is er op musicbrainz een artiest met die naam maar nergens in de (bestands)info staat er dat die artiest(die niet klopt) eraan meegewerkt heeft dus beetje raar. Al de cd's die ik al deftig heb staan zijn toevallig ook van dat genre dus zogezegd allemaal van deze ene (fake)artiest.

Ik dacht eerst dat het een foutief musicbrainz id was maar ik vind in die album info's niet terug dat ze een musicbrainz id hebben dus begrijp de foute oplijsting niet.

 

Waar haalt emby zijn artist info vandaan? Is dit enkel van musicbrainz en audiodb en moet ik daar dingen aanmaken?

 

Misschien als ik deze 2 dingen weet dat ik kan vinden hoe het te corrigeren.

 

Alvast bedankt

 

PS: Bij nalezen leek het mogelijks nog wat verwarrend dus zal ik het nog proberen verduidelijken; de artiest (die in musicbrainz bestaat) woord gelijst als maker van alles wat geidentificeerd staat onder het genre dat toevallig dezelfde naam heeft. Maar verder staat hij niet bij die albums in die info die je kan bewerken. Ook heeft hij op musicbrainz maar een 4 tal nummers dus zelfs als hij op een album meedoet denk ik niet dat alle albums dan getoond moeten worden (25tal)

Edited by jerren
Link to comment
Share on other sites

Hallo, standaard we gebruiken MusicBrainz. AudioDb is standaard uitgeschakeld, maar u kunt hem aanzet onder server metadata instellingen.

Betekent dit antwoord op uw vraag? Bedankt !

Link to comment
Share on other sites

Niet volledig, is nu wel bevestigd dat ik die artist info bij musicbrainz moet gaan checken. Maar wat ik ervan ook wilde weten is of er naar de lokale bestandsinfo gekeken word? Daar staat in de details van de mp3 meestal artiest en nummer, sommige gevallen jaartal enzo wel goed ingevuld. Of moet ik die tool van musicbrainz gebruiken en zo die nummers "scrapen" denk ik dat de term was en ze goed documenteren op hun database zodat het doorgesluisd word naar de mediacenters?

Link to comment
Share on other sites

@@jerren

 

Kan je misschien ook een voorbeeld posten? Dit gaat het ons gemakkelijker maken om uw probleem te snappen...

Omdat we nu nog een beetje in het duister tasten. :)

Link to comment
Share on other sites

MusicBrainz is de beste bron van muziek metadata en dat is wat we gebruiken. Er is een tool die u kunt gebruiken Picard noemde dat uw audio-bestanden met MusicBrainz ID zal taggen. Dit versnelt de metadata downloadproces in Emby.

Maar dat is optioneel. Zelfs zonder dat Emby kan nog steeds zoeken naar MusicBrainz metadata.

Helpt dit?

Link to comment
Share on other sites

Yup dat helpt, zal ik eens werk moeten maken van de muziek metadata te checken. Wel curieus dat artiesten zoals michael jackson enzo ook niet in in die artiesten lijst staan maar misschien is het geen 100% match kwa naam ofzo geen idee maar dat zoek ik wel uit. Bedankt voor de hulp!

 

@@Sven als ik er nu niet uitkom zal ik terugkomen met screenshots :)

Link to comment
Share on other sites

Aangezien ik zelf niet tegen onduidelijkheid kan is het onredelijk om het van jullie te verwachten dat je er wel tegen kan dus bij deze een screenshot (heb wel die picard scraper nog niet gebruikt)

 

Dus zoals je in de toegevoegde screenshot kan zien zie ik enkel maar een artiest genaamd "hardcore" in mijn rapporten artiesten lijst, terwijl ik allerlei muziek (en dus artiesten) heb en zoals ik aangaf michael jackson heb ik ook staan en ik ben zeker dat die wel in de database van musicbrainz zit. ( link om aan te tonen van wel: https://musicbrainz.org/artist/f27ec8db-af05-4f36-916e-3d57f91ecf5e ) Dus ik vind het raar dat hij (en anderen) niet in mijn lijst voorkomen. En de artiest die er wel instaat "hardcore" heb ik geen liedjes van, ik heb wel muziek van het hardcore genre maar zoals gezegd geen nummers van hem.

 

Dus raar dat die erin staat terwijl hij er niet zou moeten zijn en raar dat alle anderen die er zouden moeten zijn er niet in staan.

 

Edit: @@Sven @@Luke Ik kan wel de artiesten zien in mijn muziek bibliotheek dus dan lijkt het toch aan emby te liggen aangezien de artiesten in de bibliotheek wel getoond worden & hun musicbrainz id en andere info hebben.

 

Also geen idee of het gerelateerd is maar gisteren melding dat mijn schijf vol was en bleek dat een log van emby 166gb groot was, heb hierop gezocht op het forum en blijkbaar kon het geen kwaad om het te verwijderen na een herstart van de server dus het zo verwijderd.

post-78695-0-81336400-1486779063_thumb.jpg

Edited by jerren
Link to comment
Share on other sites

Hallo! Laten we negeren de sectie rapporten voor nu. Wat zie je in de muziek afdeling van de Emby web app? Bedankt !

Link to comment
Share on other sites

ok, wel daar als ik naar artiesten ga waren er in de eerste 2 rijen die ik controleerde al een aantal die geen afbeelding hadden enkel een gekleurd vlak (wat ik wel een toffe vernieuwing vind trouwens buiten wat het vroeger was). Bij de info stond musicbrainzID wel ingevuld (en correct) maar werd de afbeelding niet overgenomen van hun pagina ook al was die er wel, als ik manueel naar afbeelding zocht dan vond ik er meestal wel 1 of meerdere en kon ik het zo doen. Lijkt me wel niet praktisch om het voor allemaal zo te doen. Voor degene die geen musicbrainzID hebben zal ik het zelf moeten uitzoeken of die scraper gebruiken (denk ik) maar voor degene die wel al gekend zijn vind ik het raar dat emby geen afbeelding toont.

Edited by jerren
Link to comment
Share on other sites

Nee ik denk dat je me mis begrijpt. Ik weet dat afbeeldingen van ergens anders komen bvb audiodb. Wat ik niet snap is waarom het voor sommige artiesten wel gedaan word en voor andere artiesten niet. Want als ik bewerk afbeelding kies kan ik bij sommige wel degelijk afbeeldingen vinden dus ik begrijp niet dat emby het niet voor alle artiesten doet.

Link to comment
Share on other sites

Om voor een kunstenaar om beelden te krijgen, zijn twee dingen nodig. Ten eerste moet de kunstenaar een MusicBrainz Id hebben. Ten tweede moet audiodb beelden van die artiest op basis van de MusicBrainz Id hebben. Kunnen we kijken naar een specifiek voorbeeld? bedankt !

Link to comment
Share on other sites

Wel 1 van de eerste artiesten die ik gezien heb die gefixed kon worden was 2chainz musicbrainzID is er: dff0d392-4cd5-4052-9fbb-f485df3891e5 en audiodb id is er ook: 114256 . Maar zoals gezegd had hij voor deze artiest geen afbeelding gezet maar als ik zocht naar afbeeldingen toonde hij direct wel een aantal mogelijkheden.

Edited by jerren
Link to comment
Share on other sites

Ja dat heb ik daar toch gelinkt? zal het hier nog eens posten Musicbrainz ID : dff0d392-4cd5-4052-9fbb-f485df3891e5 (als ik op het icoontje ernaast klik dan word ik ook naar de correcte artiest pagina gestuurd)

 

edit: voor de volledigheid en omdat dit op de volgende pagina staat is dit TheAudioDb Id: 114256 en gaat het om artiest "2 chainz"

Edited by jerren
Link to comment
Share on other sites

ik heb zonet in emby via metadatamanager->muziek : ->vernieuwen en dan zoek naar missende metadata gedaan en nu heeft die nog al afbeeldingen binnengehaald die ik ervoor nooit zag, dus het is een fix voor dat probleem maar geen idee hoe het er gekomen is.

 

Dus deze mag van mij gesloten worden nu, rapporten weet ik nu dat dat iets is voor de toekomst (mogelijks verre toekomst) en dit is een fix wat mij betreft.

 

Bedank voor de uitleg en de hulp.

Link to comment
Share on other sites

@@jerren Bedankt voor het melden van terug. Ik ben op zoek naar de reden waarom dit niet automatisch gebeuren. Bedankt !

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...