Jump to content

Beste Direct Play Emby Client


Martijn76

Recommended Posts

Martijn76

Hallo Allemaal,

 

Ik ben nieuw op dit forum en heb eea doorgelezen, op zich heb ik tot voor kort veel plezier gehad met 'ouderwetse' mediaspelers zoals bijv. de HDI Dune Smart D1, maar wil eigenlijk een wat geavanceerder systeem.

 

Momenteel sta ik echter in dubio welke players/apps ik het beste kan gaan gebruiken die zonder transcoding of streaming (dus via direct play) direct goed werken.

 

Reden voor deze vereiste is dat ik gebruik maak van een unraid NAS systeempje op een HP Microserver (niet krachtig genoeg voor transcoding e.d.) en mijn media is in principe allemaal h.264 MKVs met DD5.1, DTS, DTS-HD, etc.

 

Wat zou een goede oplossing zijn, met bovenstaande als 'eis', om eea op een gebruikersvriendelijke manier op de TVs te toveren?

 

Op zich heb ik een chromecast, maar volgens mij zitten daar nog wat beperkingen aan en kan van het thuisfront niet verwachten dat steeds de iPad erbij gepakt wordt.

 

Dus liever een meer 'standalone' apparaat.

 

Zat zelf al te kijken naar bijv. een Zidoo X6 Pro of een AppleTV 4 met Kodi, maar volgens mij werkt beide nog niet echt vlekkeloos (of misschien inmiddels wel)...

 

any thoughts?

 

M.vr.gr,

 

Martijn

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...